Resumen de la Mesa Sectorial de enseñanza de abril 2022

OFERTAS DE EMPLEO PÚBLICO:

El Departamento se compromete a incluir en las ofertas públicas de empleo todas las plazas vacantes identificadas conforme a la Ley 20/21 de medidas urgentes para la reducción de la temporalidad hasta un 8% de interinidad. Esperamos para primeros de mayo tener un cálculo general de cuántas plazas estamos hablando por la modalidad de concurso de méritos y por la modalidad de concurso- oposición extraordinario. Es la intención del Departamento reordenar las listas de candidato/as priorizando las personas que han superado las fases del concurso- oposición, según criterios aún por determinar, pero nos comentan que para tener derecho a indemnización en caso de despido será necesario haber participado en el proceso de concurso-oposición. Así mismo, a petición de UGT IRAKASKUNTZA se estudiará la incorporación a la lista prioritaria de profesorado con un periodo de servicios efectivos y con 55 años o más, aunque no haya superado el proceso selectivo.
En el curso 2022-23 se realizará la OPE de infantil y primaria y están estudiando realizar la también a la vez la última convocatoria de plazas para que el personal técnico de FP, perteneciente a las 16 especialidades para las que se requiere titulación de grado, puedan presentarse A PESAR DE NO TENER LA TITULACIÓN DE GRADO y alcanzar la condición de FUNCIONARIO EN EL CUERPO DE PROFESORADO TÉCNICO A EXTINGUIR.
Recordar que en el caso del concurso-oposición extraordinario, éste consistirá en un tema a desarrollar según el borrador que ya incluimos en su día más la exposición de una unidad didáctica, y en el caso de algunas especialidades de FP aún por determinar, se le sumaría una prueba práctica. El resto de los cuerpos realizarán la OPE en 2023-24.

 

ESTABILIDAD Y MOVILIDAD DEL PROFESORADO:

Se mantendrá el concurso de traslados anual y la convocatoria de concurso de traslados autonómico, en el cual se convocarán las plazas identificadas con carácter singular.

Como ya explicamos en anteriores informativos, habrá una adjudicación personalizada en la 2ª quincena de junio para todos los cuerpos: funcionarios desplazados y suprimidos, funcionarios en prácticas y candidato/as. Será voluntaria para los candidatos y obligatoria para los funcionarios. Respecto a la Orden de estabilidad del pasado curso, ésta ha decaído y se sustituye por el derecho preferente a centro, donde podrán participar todos los candidato/as de todos los cuerpos de forma voluntaria, sin adjudicación forzosa. Los que fueron estabilizados el año pasado también tendrán que elegir plaza y ejercer, si así lo desean, el derecho preferente a centro. Independientemente de los parámetros elegidos en la rebaremación, las personas candidatas podrán optar a todas las plazas acordes a su especialidad, independientemente del territorio y de la jornada elegidos en dicha rebaremación. En la 2ª quincena de junio se abrirá el aplicativo para ponerse disponible 5 días antes de la elección (en caso de que no lo esté) con efectos de disponibilidad a fecha 1 de septiembre (aunque se esté trabajando en un centro privado no habrá que adjuntar ninguna documentación, sólo la afirmación de que a 1 de septiembre estará disponible para incorporarse a la Enseñanza Pública y por supuesto el estar de baja no es impedimento siempre que el 1 de septiembre se incorpore a su puesto de trabajo). Se elimina la obligatoriedad de permanencia en el centro adjudicado el curso anterior y para que la plaza se pueda elegir como derecho preferente a centro tendrá que ser de las mismas características y de curso completo (de 1 de septiembre a 31 de agosto). Saldrán las plazas de jornada completa y de jornadas reducidas, excepto las plazas sobrevenidas y 1/3 de jornadas que saldrán el 31 de agosto por Ordezkagune y en estas sí habrá adjudicaciones forzosas, ya que las plazas del 31 de agosto se adjudicarán todas, como se hace normalmente en Ordezkagune y en este caso las opciones de los candidatos sí estarían determinadas por los parámetros del proceso de rebaremación.

Después de acabados todos los procesos de consolidación y OPEs en diciembre del 2024 se valorará la pertinencia o no del derecho preferente a centro.

 

REDUCCIÓN DE CARGA LECTIVA POR RAZÓN DE EDAD:

Gracias a los esfuerzos de UGT IRAKASKUNTZA que en su día así lo reclamó en mesa sectorial, hay una buena disposición por parte de la Administración a aplicar al personal docente funcionario de carrera, personal laboral fijo y personal interino mayor de 60 años cumplidos en el año natural (y no curso escolar como venía siendo hasta ahora) la reducción de 1/3 de jornada sin funciones adicionales, es decir, en todos los casos las horas minoradas se dedicarán a trabajo personal y a aplicar al personal docente funcionario de carrera, personal laboral fijo y personal interino mayor de 63 años cumplidos en el año natural la reducción de ½ de  jornada  sin  funciones  adicionales,  es  decir,  en  las  condiciones  anteriormente explicitadas.

RATIOS PARA LA CONFORMACIÓN DE GRUPOS:

Desde UGT IRAKASKUNTZA mostramos nuestro malestar por las ratios propuestas por la Administración para los próximos cursos, que son superiores a las que nosotros pedíamos. Serían 18 en educación infantil primer ciclo, 20 educación infantil segundo ciclo, 23 primaria, 25 secundaria y 27 en bachillerato. Se contabilizaría el alumnado repetidor, sólo se computarán las plazas del profesorado que realice funciones docentes, habría un incremento en la dotación de profesorado de apoyo y refuerzo, asignación de recursos para las NEAE, para el desarrollo de proyectos de innovación y de nuevas tecnologías, asignación de doble tutoría a los grupos de secundaria que superen los 20 alumnos/as y creación de perfiles profesionales administrativos y de gestión  de  la digitalización. Esta  es  la  propuesta  de  la  Administración  tras  varias negociaciones y que nos gustaría mejorar.

UGT Informa

ENPLEGU PUBLIKOKO ESKAINTZAK:

Sailak konpromisoa hartzen du behin-behinekotasuna % 8ra arte murrizteko premiazko neurriei buruzko 20/21 Legearen arabera identifikatutako lanpostu huts guztiak lan-eskaintza publikoetan sartzeko. Maiatzaren hasierarako espero dugu kalkulu orokor bat izatea, meritu-lehiaketaren modalitateagatik eta ezohiko lehiaketa- oposizioaren modalitateagatik zenbat plaza ari garen hitz egiten zehazteko. Sailaren asmoa da izangaien zerrendak berrantolatzea, oposizio-lehiaketaren faseak gainditu dituzten pertsonak lehenetsiz, oraindik zehaztu gabe dauden irizpideen arabera, baina esan digute kaleratzeetan kalte-ordaina jasotzeko eskubidea izateko beharrezkoa izango dela oposizio- lehiaketaren prozesuan parte hartu izana. Era berean, UGT IRAKASKUNTZAk eskatuta, zerbitzu-aldi efektiboa eta 55 urte edo gehiago dituzten irakasleen lehentasunezko zerrendan sartzea aztertuko da, hautaketa-prozesua gainditu ez badute ere.
2022-23 ikasturtean haur eta lehen hezkuntzako LEPa egingo da, eta plazen azken deialdia ere aldi berean egitea aztertzen ari dira, graduko titulazioa behar duten 16 espezialitateetako LHko teknikariak ADIERAZI EZ DUTEN GRADU-TITULAZIOA IRAUNGI BEHARREKO IRAKASLE TEKNIKOEN KIDEGOKO FUNTZIONARIOA IZATEA LORTZEA.
Gogoratu behar da ezohiko oposizio-lehiaketaren kasuan, bere garaian sartu genuen zirriborroaren arabera garatu beharreko gai bat izango dela, gehi unitate didaktiko baten azalpena, eta oraindik zehaztu gabe dauden LHko espezialitate batzuen kasuan, proba praktiko bat gehituko litzaiokeela. Gainerako kidegoek 2023-24an egingo dute LEP.

IRAKASLEEN EGONKORTASUNA ETA MUGIKORTASUNA:

urteko lekualdatze-lehiaketa eta lekualdatze-lehiaketa autonomikoaren deialdia mantenduko dira, non izaera bereziarekin identifikatutako plazak deituko diren.

Aurreko albistegietan azaldu dugun bezala, ekainaren 2. hamabostaldian esleipen pertsonalizatua egingo da kidego guztientzat: lekualdatutako eta ezabatutako funtzionarioentzat, praktiketako funtzionarioentzat eta hautagaientzat. Hautagaientzat borondatezkoa izango da, eta funtzionarioentzat nahitaezkoa. Joan den ikasturteko egonkortasun-aginduari dagokionez, agindu hori bertan behera geratu da, eta ikastetxerako lehentasun-eskubidearekin ordeztu da. Bertan, kidego guztietako hautagai guztiek parte hartu ahal izango dute, borondatez, nahitaezko esleipenik egin gabe. Iaz egonkortu zirenek ere plaza aukeratu beharko dute eta, hala nahi izanez gero, ikastetxerako lehentasun- eskubidea erabili. Birbaremazioan hautatutako parametroak alde batera utzita, izangaiek beren  espezialitatearekin  bat  datozen  lanpostu  guztiak  lortu  ahal  izango  dituzte, birbaremazio horretan hautatutako lurraldea eta lanaldia edozein direla ere. Ekainaren 2. hamabostaldian aplikazioa irekiko da, aukeraketa egin baino 5 egun lehenago erabilgarri jartzeko  (hala  ez  badago),  eta  irailaren  1ean  erabilgarri  egoteko  moduan  egongo  da (ikastetxe pribatu batean lanean ari bada ere, ez da inolako dokumentaziorik erantsi beharko,  irailaren  1ean  Irakaskuntza  Publikoan  sartzeko  prest  egongo  dela  dioen baieztapena baino ez da aurkeztu beharko, eta, jakina, bajan egotea ez da eragozpena izango, baldin eta irailaren 1ean bere lanpostuan hasten bada). Kendu egiten da aurreko ikasturtean esleitutako ikastetxean egoteko derrigortasuna, eta, lanpostua lehentasun- eskubide  gisa  aukeratu  ahal  izateko,  ezaugarri  berekoak  eta  ikasturte  osokoak  izan beharko dute (irailaren 1etik abuztuaren 31ra). Lanaldi osoko eta lanaldi murriztuko plazak aterako dira, gerora sortutako plazak eta 1/3 lanaldikoak izan ezik, horiek abuztuaren 31n aterako baitira Ordezkagunetik, eta horietan nahitaezko esleipenak egongo dira; izan ere, abuztuaren 31ko plaza guztiak esleituko dira, Ordezkagunean egin ohi den bezala, eta kasu honetan hautagaien aukerak birbaremazio-prozesuaren parametroen arabera zehaztuko lirateke.

2024ko   abenduan   finkatze-prozesu   eta   LEP   guztiak   amaitu   ondoren,   ikastetxerako lehentasun-eskubidea egokia den ala ez baloratuko da.

LANEKO  LANALDIA: 

irakasleen  urteko  lanaldia  1462tik  1260ra  murriztu  da,  eta  UGT IRAKASKUNTZA erabat aurka badago ere, bigarren hezkuntzan, batxilergoan eta LHn astean 30  orduko  dedikazioa  ezarri  nahi  da  ikastetxean.  Ordu  horiek  hilero  ezarriko  dituzte ikastetxeetako  zuzendaritzek,  ebaluazioak,  prestakuntza,  koordinazioa,  epaimahaietan parte hartzea eta irakaskuntza-lan mota guztiak egiteko. Uztailari dagokionez, hilabete hori laneguna da, baina eskolarik gabeko hiltzat hartzen da, eta asmoa da irakasleak hezkuntza- administrazioaren  eta  ikastetxeko  zuzendaritzaren  esku  egotea  hurrengo  ikasturterako prestakuntza-,  koordinazio-,  plan- eta  proiektu-jarduerak  eta  antolaketa-gaiak  egiteko.

KARGA  KOLEKTIBOAREN  MURRIZKETA  ADINEKO  ARRAZOIARENGATIK:

UGT IRAKASKUNTZAk, bere garaian mahai sektorialean hala eskatu zuenak, egindako ahaleginei esker, Administrazioak jarrera ona du karrerako irakasle funtzionarioei, lan-kontratuko langile finkoei eta bitarteko langileei urte naturalean betetako 60 urtetik gorako bitarteko angileei (eta ez ikasturteari, orain arte bezala) aplikatzeko irakaskuntzako ordu 1/3ko murrizketa, hau da funtzio gehigarririk ez duten irakasleentzako eta urte naturalean betetako  63  urtetik  gorako  karrerako  irakasle  funtzionarioei,  lan-kontratuko  langile finkoei eta bitarteko langileei eginkizun gehigarririk gabeko lanaldi-erdia murriztea, hau da, arestian adierazitako baldintzetan. 

TALDEAK KONFORMAITZEKO RATIOAK:

UGT IRAKASKUNTZAn gure ezinegona adierazten dugu Administrazioak hurrengo ikasturteetarako proposatutako ratioengatik, guk eskatzen genuena baino handiagoak baitira. 18 haur hezkuntzan lehen zikloan, 20 haur hezkuntzan bigarren zikloan, 23 lehen hezkuntzan, 25 bigarren hezkuntzan eta 27 batxilergoan. Ikasle errepikatzaileak  zenbatuko  lirateke,  irakaskuntza-funtzioak  betetzen  dituzten  irakasleen plazak bakarrik zenbatuko lirateke, laguntza- eta errefortzu-irakasleen kopurua handituko litzateke, HLBetarako baliabideak esleituko lirateke, berrikuntza-proiektuak eta teknologia berriak  garatzeko,  20  ikasletik  gorako  bigarren  hezkuntzako  taldeei  tutoretza  bikoitza esleituko litzaieke, eta administrazioko eta digitalizazioaren kudeaketako lanbide-profilak sortuko lirateke. Hori da Administrazioaren proposamena, hainbat negoziazioren ondoren, eta hobetu naiko genuke.

 

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